یادگار ماندگار

نوشته های نسبتا ادبی خودم رو می نویسم.

یادگار ماندگار

نوشته های نسبتا ادبی خودم رو می نویسم.

نوشته های ادبی که نه، ولی خب شاید کمی وزن، یا حد اقل احساس توشون باشه!
نوشته هایی که باید از بعضی نظر ها دور می موند!
و دیگه نمی تونستند توی دل بموند! چون هر لحظه امکان گر گرفتنشون می رفت.
به هر حال، حال و هوای هر کسی در آینده خاطرات زیبا و درس های خوبی براش محسوب می شه!
چه بهتر که با قلمی خوش ماندگار بشن :)

کلمات کلیدی
بایگانی
آخرین مطالب

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

چگونه مدت زمان بیشتری متمرکز بمانیم؟

کال نیوپورت: قدرت برتر در قرن بیست و یکم توانایی متمرکز ماندن است.

به مدت زمانی که می توان بر روی یک مسئله متمرکز بود  Attention span می گن. بعضی آمارها می گن که میزان میانگین attention span آدم ها از 12 ثانیه در سال 2000 به 8 ثانیه تو سال 2013 رسیده است.

آینده از آن کساییه که بتونن ساعت ها پشت میز بمونن و با کارایی زیاد کار کنن، در حالی که بقیه در حال چک کردن شبکه های اجتماعی و کنار اومدن با وقفه های بی مورد هستند.

برای بالا بردن تمرکزمون چه راه هایی داریم؟

1- استرس خودمون رو کم کنیم. یک آزمایش انجام دادن که از یه عده کشاورز قبل و بعد از برداشتشون تست هوش گرفتند، دیدن که بعد از برداشت به دلیل داشتن استرس کمتر، نتیجه بهتر بوده! پس با استرس کمتر، تمرکز بهبود پیدا می کنه

2- بهترین زمان ها رو به کارهای مهم بپردازیم. زمانی که حالمون بهتره، سر حال تر هستیم رو به کارهای با اولویت بیشتر بپردازیم و زمان های دیگه رو برای کار های معمولی بذاریم.

3- برای کارها زمان مشخص تعیین کنیم.

مثلا می گیم برای این کار می خوایم یک ساعت وقت بذاریم. وقتی برنامه داشته باشیم، استرس کمتری داریم و نگرانی کمتر روی ما اثر می ذاره، نگران این نیستم که چه وقفه های توی این مدت می آد و می تونیم اون ها رو ساده تر نادیده بگیریم. از وقتی که داریم روی این کار مشخص می گذاریم هم خوشحالیم و احساس ضرر کردن نمی کنیم.

4- در هر لحظه فقط یک کار!

چیزایی که حواس ما رو پرت می کنن رو بذاریم کنار و به کارمون بچسبیم. مغز ما برای مولتی تسکینگ ساخته نشده. از لحاظ بایولوژیک این مسئله ثابت شده است که ما نمی تونیم به طور همزمان چند تا مسئله نیاز به توجه و تمرکز رو پیش ببریم.

خب پس چرا مولتی تسکینگ می کنیم معمولا؟ چون ما به طور اشتباه از مولتی تسکینگ احساس بهتری داریم. توی این مدت ما کارا تر نخواهیم بود و بازدهی مون کمتر هم می شه، ولی از لحاظ احساسی، حس بهتری نسبت به کارمون خواهیم داشت!

5- ریلکسینگ و مدیتیشن باعث می شه که تمرکز آدم بیشتر بشه، این رو هم آزمایش کردن دانشمندا!

6- معمولا وقتی مقدار آب بدن از یه حدی کمتر می شه، با این که احساس تشنگی هم نمی کنیم، ولی باعث می شه که حواسمون رو نتونیم خوب جمع کنیم. پس آب بیشتر بخوریم.

7- از چیزایی که آشکارا حواسمون رو پرت می کنه آگاه باشیم و خلاص بشیم. تلگرام و شبکه های اجتماعی و ایمیل و ...، می شه برای این ها یک وقت معین داشت و در اون زمان به بررسی ناتیف ها پرداخت.

8- گام های کوچک زیادی برداریم.

یکی از مشکلات عدم تمرکز اینه که نسبت به انجام کار ابهام داریم. از کجا باید شروع کنیم و چطوری باید بریم جلو، در آن واحد می خوایم چندتا نگرانی رو با هم برطرف کنیم.

در این مواقع بهتره که کار رو به تسک ها و گام های عملیاتی کوچیک تری تقسیم کنیم، ولو این که تعداد این گام ها زیاد باشه، ولی باعث می شه که با خیال راحت تری به کارمون برسیم.


۷ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۹۶ ، ۰۹:۱۶
نرگس فتان